1902-1977 Vijfenzeventig jaar Martelaren

In 1977 bestond de Parochie HH Martelaren van Gorcum 75 jaar. Bij die gelegenheid schreef het feest comité, heel toepasselijk Fecie geheten: “De Martelaren, een gemeenschap van individualisten, maar toch een hechte groep, bereid, zich voor elkaar in te zetten als dit noodzakelijk is”. Wel, 43 jaar later is er nog niet zoveel veranderd! Fecie schreef verder: “Een parochie om trots op te zijn, waar je je thuis voelt en waar je graag bij hoort”. We hopen dat dit anno 2020 óók nog zo is.

Cees Spaan, de toenmalige administrateur van de kerk schreef op verzoek van het feest comité een boekje over de geschiedenis van de eerste 75 jaar Martelaren van Gorcum. Het is een mooi verhaal geworden met veel wetenswaardigheden, die veelal onbekend zijn bij de parochianen van nu.

Het boekje is in 2020 zeldzaam geworden maar onze kerkhistoricus Wim bezit nog een exemplaar en hij wil dat graag op onze website met u delen. De tekeningen – de meesten van u herkennen ze onmiddellijk – zijn van de hand van Jan Quint.

Fotoalbums

Geplaatst: