Familieopstellingen

Mail-bijlage

fotografie: Petra van Vliet

Mijn naam is Hylke Bonnema. Met veel plezier maak ik sinds een paar maanden gebruik van de prachtige ruimte in de Hofkerk voor mijn werk met familieopstellingen. Mijn vrouw en ik wonen met onze kinderen aan het Linnaeushof en ik ben dankbaar dat ik op deze mooie locatie zo dichtbij huis mijn workshops kan geven.
Een familieopstelling kan gaan over allerlei uiteenlopende levensvragen die je in een nieuw daglicht wilt stellen of waarin je wilt groeien. Familieopstellingen helpen om de niet zichtbare relaties tussen familieleden en de eventuele knelpunten daartussen te herkennen en zo mogelijk weg te nemen. Een familieopstelling is er voor iedereen die vastloopt (zakelijk en/of prive) in terugkerende patronen. Het bijzondere aan familieopstellingen is dat het werkt met een krachtveld, een lichamelijk, energetisch en emotioneel veld dat we zichtbaar maken met behulp van opgestelde mensen of dingen. Dit krachtenveld is een veld waar de mensheid al eeuwen gebruik van maakt. Je kunt een opstelling vergelijken met oude rituelen die bij oer volkeren terug te vinden zijn.

Van huis uit ben ik psycholoog en lichaamsgericht psychotherapeut. Nadat ik Bert Hellinger heb ontmoet, nu zo’n 15 jaar geleden, ben ik mij gaan verdiepen en scholen in familieopstellingen. Nu ben ik full time opsteller. Ik organiseer geregeld familieopstellingen workshops in de Hofkerk.

De dagworkshops zijn een mooie kans met je eigen thema’s aan de slag te gaan of eens mee te maken wat een familieopstelling inhoudt.

Sinds 2007 heb ik een eigen jaaropleiding waarin ik mensen opleidt tot opsteller. In januari 2016 gaat de eerste jaaropleiding in de Hofkerk van start.
Voor meer informatie over mij en ons werk in de Academie voor opstellingen, kijk op
www.familieopstellingen.nl, of kom eens langs bij onze workshop, dan kunnen we kennis maken.