Wereldwinkel Het Elsengroen

De Cadeauwinkel van de Wereld Wereldwinkel Het Elsengroen, bestaat al ruim 20 jaar.

Wij verkopen producten zowel food als non-food en een belangrijke voorwaarde is dat producenten in ontwikkelingslanden een redelijke prijs kunnen krijgen voor hun producten, allemaal met Fair Trade-keurmerk , producten die zijn gemaakt met respect voor mens en milieu. De -vaak- kleinschalige producenten krijgen een rechtvaardige prijs en hierdoor wordt de bewustwording over de levensomstandigheden van kansarmen in de wereld en de noodzaak deze mensen een menswaardig bestaan te helpen opbouwen. Alle producten zijn verschillend en van verschillende materialen, bijna allemaal met de hand gemaakt. Nadat we deze producten hier inkopen en weer gaan verkopen, gaat alles wat we overhouden naar projecten van onze doelstelling.

Onze Wereldwinkel-bus is staat op het Diemerplein bij de Apotheek in Diemen op vrijdag en zaterdag 10.00-16.30 uur en hierbij draaien we vele ambulante kramen, bijv. kerken, ziekenhuizen, Loswalfestival, Diemerfestijn, Winkelcentrum Diemerplein, Fiets en Wandelbeurs Utrecht, enz. Het werk wordt geheel gedaan door onze vrijwilligers.

Onze motie Eerlijk Delen Wereldwijd. Zowel ver weg als heel dichtbij in onze maatschappij.

Kom gerust kijken bij onze kraam en het belangrijkste is het verhaal achter de producten.

Ook kunt u onze producten kopen in de Hofkerk. Wij zijn hier aanwezig voor en na de zondagochtend viering op de volgende data:

Zondag 19 januari
Zondag 15 maart
Zondag 17 mei
Zondag 19 juli
Zondag 20 september
Zondag 8 november
Natuurlijk ook de volgende Kerstfair en de Kerststallen-Kerstgroepen tentoonstelling in december 2020.

Ook eventueel bij andere bijzondere activiteiten waar wij als wereldwinkel inpassen!