Voor de kinderen

Omdat de gezinsvieringen niet doorgaan heeft het PeeBee-koor uit Diemen, nu ook ons kinderkoor, een bijzonder lied voor de Goede Week opgenomen. Elk kind heeft de tekst en de melodie thuis gekregen; daar heeft hij of zij het zelf ingezongen en de opname aan Joost Westing, de pianist van het koor gestuurd. Joost heeft alle stemmen bij elkaar gevoegd, zodanig dat het niet van een door een koor gezongen lied te onderscheiden is. Het klinkt echt alsof iedereen samen is!

Luister hier naar het lied van het PeeBee-koor.

*****

Kindernevendiensten worden in de Hofkerk begeleid door Erika van Hove en Agnes Skot.

****

Kinderkoor

We moesten afscheid nemen van het Hofkerk Kinderkoor. We vroegen ons af hoe nu verder. Nu is het zover: kinderen van de Martelaren van Gorcum kunnen samen zingen met het PeeBee-kinderkoor van de buurparochie Sint Petrus’ Banden, in Diemen!

Het PeeBee-koor is een gezellig kinderkerkkoor voor jongens en meisjes van 6 tot en met 13 jaar. Dit koor bestaat al sinds 1980. Inmiddels heeft het vele mooie en leuke, speciaal voor kinderen geschreven, misliedjes verzameld. Het koor staat onder leiding van Marlies Zutt (dirigente) en Joost van Westing (pianist).

Het PeeBee-koor repeteert elke maandagavond van 18:30 tot 19:30 in de kerk van Sint Petrus’ Banden in Diemen. Het zingt vrijwel iedere maand tijdens de gezinsviering. Ook zingt het koor bij bijzondere vieringen zoals de Communieviering, Palmzondag en Kerst. Vaak doet het mee aan projecten rondom de Advent of de Vastentijd. Naast het zingen worden er leuke dingen met elkaar georganiseerd, zoals een uitgaansdagje naar een korenfestival of een tuinfeestje.

Het PeeBee-koor gaat nu ook zingen bij ons in de Hofkerk! Heb je interesse? Daarvoor kun je contact opnemen met Marlies (06-34380429).

Website: klik hier

****

Gespreksavonden voor ouders

Nog niet zo lang geleden zijn we vanuit het Kinderpastoraat van de Martelaren van Gorcum gestart met gespreksavonden voor (jonge) ouders.

Tijdens deze avonden kunnen alle onderwerpen ter sprake komen, die in brede zin met kerk en geloof te maken hebben. De laatste keer spraken we over ‘bidden’.

De volgende bijeenkomst vindt eind februari/begin maart weer plaats. De exacte datum wordt op de Hofkerk-website geplaatst.

Deze gespreksavonden zijn niet zozeer bedoeld voor discussie. Wel willen we in een informele en uitnodigende sfeer met elkaar van gedachten wisselen over onderwerpen die we interessant en inspirerend vinden. Per keer hebben we dus een onderwerp of thema. Vast onderdeel van de avonden is een moment van stilte en bezinning.

De gesprekken zijn eens per maand in de pastorie van de Martelaren van Gorcum. Zij duren anderhalf uur en er zijn geen kosten aan verbonden. Voor koffie, thee en koekjes wordt gezorgd.

Wees van harte welkom!

Als je mee wilt doen of vragen hebt, meld dat dan via: kinderpastoraat@hofkerk.amsterdam

Erika van Hove (06-41361912)