15/03 AFGELAST Samenkomst over liturgie

Op 20 februari belegde de pastoraatsgroep een avond over liturgie, waarvoor vertegenwoordigers van de kosters en de koren waren uitgenodigd. Het werd een levendige avond, waar iedereen vrijuit kon praten en zijn mening geven over de liturgie in onze kerk. De pastoraatsgroep heeft alle op-en aanmerkingen genoteerd, alsmede de vele suggesties die van de koren en de kosters zijn gekomen.

Hiermee gewapend wil de pastoraatsgroep nu graag praten met de “gewone” parochianen.

Na de viering van zondag 15 maart a.s. is er tot ongeveer 14 uur een samenkomst met geïnteresseerde parochianen over liturgie.

De pastoraatsgroep wil graag uw mening leggen naast alle suggesties van de zijde van de koren en kosters en op basis van al deze informatie wil zij nader beleid over liturgie in de Martelaren gaan ontwikkelen.

U komt toch ook…?

Programma Samenkomst over Liturgie zondag 15 maart 2020

streeftijd 12:15 – 14:00 uur

·        12:15 Welkom door Ari van Buuren, voorzitter PG

·        12:20 ‘Hoe staat het ervoor?’ door Arthur Anderegg, voorzitter LB

# nieuwe Administrator Bert Wooning; op Palmzondag 5 april gaat hij voor

# groeiende samenwerking MvG-ABG o.a. rond Vesper, Zomer-vieringen en beleid voor de Toekomst

# landelijke conferentie met James Mallon, auteur van Als God renoveert – De parochie van onderhoud naar bloei: 24 en 25 maart in Oudenbosch

·        12:30 Na korte inleiding door Frank de Haas gespreksgroepjes rond de Thema’s:

# hoe beleven we de Vieringen?

# hoe vieren we meer sàmen?

# wat zijn onze zorgen en wensen?

Aan het eind formuleren de groepjes Aanbevelingen.

·        13:10 plenaire rapportage en dialoog o.l.v. Ari van Buuren

·        13:45 slotbezinning door pater Marianus