Kapelaan Samson overleden

Op 21 november 2016 is in verpleeghuis Hogeweg te Weesp, overleden pastor Henk Samson.

“Kapelaan” Samson is in het begin van de jaren 60 pastor geweest in onze Martelaren kerk. Hij werd geboren op 23 juni 1927 en werd tot priester gewijd op 30 mei 1953. Vanaf 1978 was hij pastor in de H.Laurentiusparochie in Weesp en tevens in de H.Nicolaas te Muiden. Op 1 september 1993 ging hij met emeritaat.

Henk was een pastor die met beide benen in de praktijk heeft gestaan. Hij stond open voor mensen. Hij was aangenaam in de omgang. Dat maakte hem tot een geliefd mens. Zijn preken werden door velen gewaardeerd, misschien juist door hun eenvoud van woorden en beelden. En niet alleen volwassenen, ook kinderen luisterden graag naar de verhalen die hij vertelde. Tot op hoge leeftijd bleef hij na zijn pensioen betrokken bij het pastorale werk in Weesp en Muiden. Pas twee jaar geleden moest hij echt met pensioen gaan. Gelukkig werd hij goed verzorgd door mensen om hem heen, vooral door zijn huisgenoot pastor Jan Divendal.

Wij gedenken in Henk Samson een aimabel mens en een voortreffelijk pastor.