glas in lood ramen en interieur kerk

Veel bezoekers van de Hofkerk, zo constateren de gastheren en -vrouwen die aanwezig zijn bij de kerkopenstelling, zijn onder de indruk van de prachtige glas in loodramen, ontworpen door de Benedictijner monnik Jacobus van der Meij (1881-1969). In de tachtiger jaren van de vorige eeuw, toen de ramen gerestaureerd werden, is er een boekje verschenen van Wim Nypels waarin hij uitleg geeft over de ontstaansgeschiedenis van de ramen en verder elk raam beschrijft.

Mij leek het aardig een website te maken over de glas in loodramen, die ook goed leesbaar is op een telefoon of een tablet, aan de hand waarvan je als bezoeker, de ramen beter kunt bekijken. De eerste beta-versie is klaar en u vindt hem hier.

Natuurlijk bestaat onze fraaie ker uit veel meer dan glas in lood ramen. Dus ging ik verder en wijdde een tweede website aan alle beelden en schilderingen in de Hofkerk, zowel binnen als buiten. Klik hier.

Voor op- en aanmerkingen houd ik me graag aanbevolen. U kunt ze kwijt door te reageren op dit bericht.